E-İmza Başvuru

Kurum Personelinin Yapması Gerekenler

Kurum personelinin, Kamu Sertifikasyon Merkezinin vermiş olduğu nitelikli elektronik sertifikayı kullanabilmek için yapması gerekenler aşağıdaki gibidir.

  1. Üniversitemiz birimlerinde idari görevi olan personel için, görevlendirme yazısı veya Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formunun EBYS yazı ekinde Bilgi İşlem Daire Başkanlığına gönderilmesi ile başvuru işlemi başlatılmış olur.
  2. Kamu SM tarafından personelin mail adresine (kurumunuzun bize bildirmiş olduğu mail adresine) içerisinde “Başvuru Formu Erişim Parolası” olan bir mail gönderilir.
  3. Bu parola ile https://basvuru.kamusm.gov.tr adresinden kurum personeli Nitelikli Elektronik Sertifika Başvurusunu (yardım dokümanı) yapar.
  4. Başvuru sonucunda oluşan başvuru dokümanını yazıcıdan çıkartır, imzalar ve kurumunda yetkili birime teslim eder.
  5. Kurum yetkilisi bu başvuru dokümanını Kamu SM’ye gönderir.
  6. Kamu SM, kendisine gönderilen başvuru dokümanındaki bilgiler doğrultusunda kurum personelinin sertifikasını üretir ve personelin belirtmiş olduğu adrese gönderir.
    Kamu SM gönderi numarasını SMS ve e-posta ile personele bildirir.
  7. Sertifikasını teslim alan kurum personeli, Sertifikamı Aldım Ne Yapmalıyım? dokümanındaki adımları takip ederek, sertifikasını kullanmaya başlayabilir.